Det går bra nu

Pengar rullar in som det ska, det går bra nu!

I januari förra året var jag med om golvraset på Norrlandsoperan här i Umeå. Det var under en Mando Diao spelning som golvet gav vika och ca 50 personer föll handlöst ner genom golvet till våningen under. Jag var en av dem. Jag vrickade foten och fick fara på sjukhus, fick gå på kryckor i en vecka. Min syster och mina kompisar fick lite småskador men inget som behövdes kollas på sjukhuset. Det jobbigaste var det psykiska skadorna, det tror jag det var för alla som var med.

När man pratar med folk om raset blir en del typ irriterade och tycker det är drygt. Ingen förstår att det var en stor grej som skedde. Sånt här ska inte få ske. En del tycker nog man är löjlig när man sa att det var jättehemskt och att man trodde man skulle dö. Det viktigaste med detta är enligt mig att uppmärksamma det. För det var massor av ungdomar som föll och skadade sig. Det hela stora var att ingen hade kollat golvet och om det skulle hålla, även om man till och med trott att det kanske skulle bli lite tungt för golvet, att ha en rockkonsert där. Det är sjukt. Självklart ska man ta detta seriöst.

Fallet togs i alla fall till rätten. Vållande till kroppsskada tror jag det var. Jag vet inte hur rättegången har gått osv, men det var viktigt att det skulle tas upp tycker jag. Så inte det får rinna ut i sanden och att det ska vara "okej". Det fanns då en hel del människor som engagerade sig i detta. Det var en advokat som hjälpte oss skadade att driva fram skadestånd. Det har tagit lång tid och idag fick vi det bekräftat. Skadestånd ska det bli.

Jag fick skadestånd för två månader á 2200 kr per månad. Alltså 4400:-
Mathilda (min syster) fick för en månad - alltså 2200:-

Detta är såklart en skön penning just såhär innan sommaren, men samtidigt är jag glad att fallet(haha) uppmärksammades.

Kommentarer
Postat av: Mia

Självklart ska det uppmärksammas, sånt där ska inte få hända! :)

2008-04-23 @ 17:10:00
URL: http://mialindberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0