Upprörd.

Jag måste bara få skriva av mig såhär på morgonkvisten. Satt som vanligt i morse och åt frukost, samtidigt som jag läste VK. Jag bläddrade igenom första delen som vanligt och läste det jag tyckte var intressant. Plötstligt så fastnade mina ögon på en rubrik - Elevers foton kan retuscheras. Vadå tänkte jag, och fortsatte läsa. Såhär står det:

I Höst får elever möjlighet att rätta till skavanker på sitt skolfoto när företaget Svenskt skolfoto erbjuder retuschering. "Vi tar bort det oönskade" står det i presentationen av den så kallade glamourretuscheringen på hemsidan. - Det kan vara bra om man har akne och vill ha bort den. Samtidigt är det dåligt för att unga får bilden av att man måste vara tillfixad och inte duger som man är, säger 16-åriga Anni Löwinder som går första året på Frans Schartaus gymnasium i Stockholm.

VA? Är inte detta helt jäkla stört? Jag blir jätteupprörd. Varför ska man kunna retuschera sitt skolfoto? Det är jättehemskt. Vart är världen på väg? Man får väl lära sig att leva med att man kanske har akne eller någon annan "skavank". Man kommer ju alltid ha det hursomhaver, och vad hjälper det då att vara snygg på just den bilden? Jag tycker detta är jättesorgligt. Man vet att tidningar retuscherar alla fotomodeller osv, och det är ju tillochmed fel. Nu ska man alltså retuschera 15-åriga tjejer och killar också, för att de har AKNE eller någon annan skavank?! 

Nej fy. Detta är förjävligt. FUCK "Svenskt skolfoto"

Kommentarer
Postat av: Anna

Dessutom är det nog roligare att som vuxen titta på bilder som visar hur man faktiskt såg ut som yngre.

2008-08-28 @ 23:16:24
URL: http://annabostromi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0