Modevisning!

Idag hade vår klass och andra arena klassen modevisning. Vi läser en kurs som heter kulturhistoria där vi nu sysslat med ett moment kallat "mode och kläd historia". Där gjorde vi en modevisning med tio olika epoker. Vi visade upp kläder från stenåldern till framtiden, detta med matchande musik från den tiden. Jag gick modell för Rokokon. Detta var superroligt och visningen blev bättre och häftigare än väntat. Jag har bara några bilder från innan modevisningen när vi sminkade oss och så. Men mer bilder lär komma sen.


Malin och jag drar igång med sminket inför rokoko. Det vart en hel del smink och allt slutade som en vit kaka i ansiktet. På den tiden hade man jätte dålig hygien eftersom man aldrig tvättade bort sminket, utan pudrade på lager på lager, dag efter dag. Det hela kunde se ut som att huden sprack för att man hade så mycket smink. Usch!


Linn som tillhörde 90tals epoken våfflade håret. Hon gick på catwalken som en spice girls brud iklädd platåskor, magtröja, utsvängda jeans, våfflat hår, glittrande smink och tuggummi. Hon gick till "wannabe" med spice girls! ye


Kolla vad lyxigt. På min skola har vi speciella sminkrum med massor av smink. (Teatrarnas)


Malin och jag. Sminket börjar arta sig! Vi är inte clowner. De såg faktiskt ut såhär! Hon ska föreställa mannen och jag kvinnan. Jepp, båda sminkade sig.


Anna-Lo sminkar Peter. han tillhörde 80talet och var en glam-rockare. Här får han en stjärna runt ögat. Notera det läckra guldiga linnet!


Sebastian som tillhör 40-50 talet är iförd riktigt stiliga kläder + en hatt. Visst passar våra epoker bra tillsammans?


Jag och Spicy poserar glatt.


Maja presenterar framtiden och är guldig runt ögonen. Hon matchade guld och silver.


Malin testar hennes peruk. Desto högre peruken var på den tiden, desto rikare framstod man som.


Snygga frida! Hon kommer också från 80tals epoken. Hon har tuperat hår i hög toffs och sedan kommer den korta jeansjackan och de ljusa och sönderslitna jeansen på.


Tre rätt skiljda stilar....


Peters stjärna börjar arta sig...


Tada! Min utstyrsel. Vi kämpade med att få klänningen puffig därnere, men tyll gör underverk!


Rokoko paret. Visst blev vi stiliga?


Här är sebastian och Bollis som kommer från framtiden. Han representerar någon slags galen och psykadelisk stil inspirerad av rave!


Glam rock och psykadelisk.


Sebastian sätter på sig 40tals rocken som liknar Gunvalds? hihi


Anna - framtiden och size zero modet är bortblåst, nu är det miljövänliga material och storlek large som gäller!


Anna-Lo. 80talet och inspirerad av Madonna. Accesoarer är viktiga och färgglatt smink.

Mer bilder kommer säkert. Visst var det fint?


Kommentarer
Postat av: bella

åhh jag var precis påväg att fara och så ringde de och sa att jag var tvungen att fara och jobba :( :( ni var ju så himla snygga!!!!

2008-11-26 @ 22:53:38
Postat av: jeanette

coolt! :) Sussa gott och ha en bra dag! Kram

2008-11-27 @ 02:14:08
URL: http://sunstreet21.devote.se
Postat av: Lina

Va går du i för skola? :)

2010-01-14 @ 14:28:10
URL: http://minsmyckesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0