Livet på en pinne

Vaknade 11.00 gjorde god frukost, hade lång tid på mig. Myste med S. Började 14.20, hade en lektion - textil. Redovisade fritt broderi - enkel match. Slutade tidigt, for på röda korset för att leta reda på klänning jag ska sy om på textilen, hittade bara två tröjor för 30:- vardera, finnemang. Fick veta att en, jag skulle kunna kalla han, bästa vän har tagit körkortet idag. Blev glad för nu ska vi åka på roadtrip har jag bestämt. Jobbade 16.30-21.30. Lugnt, kul och skönt med pengar. Kom hem. Åt dyra praliner som man äter smågodis. (14:- styck praliner) Drack te till och njöt.  Började räkna lite på nästkommande lön, log. Ända till jag räknade lite på skatten - dog. Fuck the skatt. De tar pengar ifrån mig. Blev lite gladare när jag fick hjälp av min vän Anna-Lo, vi gick igenom skattetabell 34:1 och jag tror skatten var mindre än jag beräknade, har lagt matten i sjön efter c-kursen. Fast nu räknade Nicole med mig och då blev det mycket skatt igen. Bajs.

Kommentarer
Postat av: nicole

jag vet ju inte hur man räknar egentligen, jag har ju ingen koll! ;p



vem är det som har tagit körkort?

2008-10-07 @ 13:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0